Why does love hurts..?

Precis som Tuva har skrivit på sin blogg så gör man crazy things när man är kär. När han ler mot dig måste man ju le tillbaka så att han inte tror att du hatar honom. Man tar till och med en senare buss bara för att se honom, man kanske till och med låter honom vara med när man är med en kompis. Man vill bara att den personen ska älska dig tillbaka. När han väll kommer fram till dig vågar du inte säga att du gillar honom för att du är rädd att han ska titta konstigt på dig och börja skratta. Man kanske till och med messar honom och frågar hur det är men avslöjar inget. Ja du kanske fejkar ett leende för att inte alla ska fråga vad det är. Du kanske mår dåligt på insidan och ingen märker det men försöker att det ska se ut som att ingenting har hänt. Om någon frågar om allt är bra kanske du ljuger för att inte låta dina tårar börja rinna. Man kanske sitter inne på sitt rum hela tiden och lyssnar på deppig musik men när någon kommer in försöker du le och dölja att du lyssnar på deppig musik. Du kanske skriver till honom att du gillar honom men sen raderar du det för att du fick veta att han gillar någon annan. Du klarar inte av att höra att han gillar någon annan och han sitter och pratar om den personen hela tiden. Du vill bara krypa in i ett hörn och aldrig mer komma tillbaka. Du låter tårarna rinna timme efter timme men ingen kan komma och trösta dig. Du låter allt ligga, du låter allt vara. Du tänker ''kanske det skulle vara bättre utan mig i den här världen'', men det är inte sant. Du måste försöka leva livet, sluta tänka på honom. Men när du känner att du inte klarar av det, tänk inte på att du ska ta livet av dig. Radera honom från ditt liv en stund. Tänk på något annat. Tänk på vilka som älskar dig. Tänk på din familj. Skulle dom vilja att du dog ? Du ska inte dö pga en kille. Försök stå ut. Det är det bästa tipset men jag säger inte att det är går. Jag dör varje gång jag hör hans namn. Jag fejkar ett leende. Jag har inte skrattat på flera månader. Jag mår bara skit. Du måste fatta att jag älskar dig..</3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0